19. prosince 2016

Smrkový sirup (za studena)





  • smrkové výhonky
  • citron nakrájený na kolečka
  • cukr

Do sklenice (např. zavařovací) dáte "na střídačku" výhonky, citron, cukr, výhonky, citron, cukr, výhonky .... a nakonec cukr. To vše zavřete a dáte na sluníčko. Asi na 2-3 týdny. Jehličky pustí šťávu a tu pak slijte do skleničky a uchovávejte např. v lednici. Místo klasického cukru jsem použila přírodní nerafinovaný řepný cukr.

Pozor! do sklenice nekoukat. Já jsem nevydržela a do první dávky bez citronu jsem koukala (tehdy jsem neměla citron). Bohužel mi to zplesnivělo. Naštěstí jsem to dělala v menším množství, takže se mi moc nezkazilo. Druhý pokus mi vyšel na 100% :) jo a použila jsem výhonky z mrazáku. Takže pokud se vám nechce dělat tenhle sirup, když je sezóna "jehliček", tak si je nasbírejte a dejte do mrazáku. V zimě jako když najdete...aneb, "když se zima zeptá, co jsi dělal v létě, tedy spíš na jaře" :) 

Můžete použít na nachlazení, na odkašlání a podobné problémy, do čaje do vody nebo klidně rovnou na lžičku :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a přeji krásný den :)