19. prosince 2016

Sirup z černé ředkve

Původní recept:
Černou ředkev dobře omyjeme a nakrájíme na jemné plátky. Každý posypeme cukrem nebo pokapeme medem a v chladu přes noc počkáme , až ředkev pustí šťávu . Užíváme každé dvě hodiny kávovou lžičku proti kašli.

Můj recept:
Tento sirup jsem chtěla uchovat trochu déle, takže jsem ho udělala podobně jako jiné bylinkové sirupy.
Černou ředkev jsem oloupala (příště zkusím i se slupkou) a nastrouhala jsem ji na hrubo. Na střídačku (ředkev, cukr, ředkev, cukr, ředkev, cukr) jsem ji dala do sklenice. Nechala jsem to celé v chladu pár dní (já to nechala pár dní, páč jsem na to neměla čas). Ředkev pustí šťávu.
Pak jsem svařila cukerný sirup (10 dkg cukru a 1 dl vody), trochu zahřála ať je to trošku husté, k tomu jsem dala půl lžičky kys.citronové. Cukerný sirup jsem nechala trochu vychladnout a vyždímala do toho šťávu, kterou pustila ředkev. Celé jsem to nalila do sklenice, zavřela a nechala vychladnout. Jelikož mám jen jednu menší sklenici (dělala jsem to ze 4 ředkví), tak po vychladnutí putovala do lednice.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a přeji krásný den :)